آموزش عیب یابی کامپیوتر-قسمت دوم-اگرچیزی بطورناخواسته حذف کنیم
 
((دنیای مجازی و تکنلوژی))
وبلاگ تخصصی کامپیوتر مــــاهنشـــــــان

از نرم افزار Undelete استفاده کنید 

اگر هنوز هم نتوانسته اید فایل تان را پیدا کنید ، زمان استفاده از برنامه undelete که می تواند دیسک سخت شما را برای یافتن داده هایی که هنوز فعال هستند اما ویندوز آن ها را تشخیص نمی دهد اسکن کند فرا رسیده است . هر چند باید توجه داشته باشید که یک برنامه undelete بنا به دلایل متعدد (منجمله چگونگی ذخیره کردن فایل توسط ویندوز) ممکن است فقط بخش هایی از یک فایل را بازیابی نکد . به جای ذخیره کردن یک فایل در یک محل بر روی دیسک سخت ، ویندوز فایل را به قطعات کوچک تر یا کلاسترهایی تقسیم می کند که در فضاهای موجود بر روی دیسک سخت جای بگیرند . این فضاها معمولاً در کنار هم نیستند و همزمان با ذخیره شدن داده ها بر روی یک درایو ، می تواند بر روی بخش های مختلفی از فایل ، بنویسد .

اگرچه قیمت و چگونگی استفاده از برنامه های undelete با هم متفاوت است اما اغلب آن ها می توانند وسائل ذخیره سازی قابل حمل را نیز اسکن کنند و شامل یک ابزار جستجو و *****های سودمندی هستند که دامنه جستجوها را به نحو مناسبی محدود می کنند . بسیاری از برنامه های رایگان undelete در دسترس هستند اما اغلب آن ها تا زمانی که شما برای خرید آن ها پول پرداخت نکنید فقط فایل هایی را که قابل بازیابی هستند نشان می دهند و آن ها را بازیابی نمی کنند . وقتی می خواهید یک برنامه undelete را تهیه کنید ، نمونه ای را انتخاب کنید که بتوانید آن را دانلود و از یک وسیله ذخیره سازی قابل حمل ، مثل CD/DVD ، دیسک های فلاپی یا USB keydrive اجرا کنید زیرا نصب یک برنامه کاربردی بر روی دیسک سخت می تواند بر روی فایل هایی که می خواهید بازیابی کنید بنویسد .

علاوه بر این ، اگرچه برنامه های مختلف از نظر چگونگی جستجوی داده های قابل بازیابی با هم تفاوت دارند ، بیش تر آن ها گزینه های اسکن سریع و *****هایی برای نمایش دادن نتایج دارند . این گزینه آخر بسیار مهم است زیرا یک برنامه معمولاً هزاران فایل را که ممکن است سال ها قبل حذف شده باشد نشان می دهد . در نهایت ، به دنبال برنامه ای باشید که شانس بازیابی فایل ها را مشخص کند . مثل برنامه File recover از PC Tools که این رتبه بندی را به صورت Poor یا ضعیف (بخشی از فایل) و Excellent یا عالی (به ور کامل) نشان می دهد .

برای این مقاله ، ما از نسخه رایگان ، نسخه Demo و جدیدترین نسخه های File Recover (با قیمت 29.95 دلار در آدرس www . pctools . com) ، WinRecovery Win Undelete (با قیمت 49.95 دلار در آدرس www . winundelete .com ) Free undelete OfficeRecovery (رایگان در آدرس www . OfficeRecovery.com ) ، Home Executive Undelete 5.0 (با قیمت 29.95 دلار در آدرس www . executive . com ) و R-Undelete , R-Tools Technology (با قیمت 54.99 دلار در آدرس www . rundelete.com) استفاده کرده ایم .

از یک سرویس Data Recovery (سرویس بازیابی داده ها) استفاده کنید

براساس میزان ارزش داده های از دست رفته خود ، استفاده از یک سرویس بازیابی داده ها گزینه مناسبی است . خبر بد این است که چنین سرویس هایی نوعاً وقت گیر و بسیار گران هستند و قیمت خدمات آن ها از صدها تا هزاران دلار متغیر است . نوعاً ، پس از ارزیابی درایو ، این سرویس هزینه بازیابی داده ها را تخمین می زند . علاوه بر این ، ممکن است شما براساس فاکتورهای مختلفی که در تخمین قیمت مورد استفاده قرار می گیرد با قیمت های متفاوتی مواجه شوید ، مثلاً هزینه بازیابی داده ها از یک دیسک سخت تخریب شده بسیار بالا می رود .

قبل از انتخاب یک سرویس ، از آن ها بپرسید که چه داده ه ایی را می توانند بازیابی کنند و آیا می توانند داده هایی که شما مایل به بازیابی آن ها هستید را نیز بازیابی می کنند یا خیر . چک کنید که کمپانی مورد نظر داده ها را در دفاتر خود یا به صورت onsite بازیابی می کنند و یا نرم افزاری در اختیار شما می گذارند که خودتان در منزل این کار را انجام دهید . مهم تر از همه این ها ، اطمینان یابید که کمپانی به طور کامل به تمام سوالات شما در مورد حریم خصوصی تان پاسخ می دهد یا نه زیرا آن ها به تمام داده هایی که بر روی دیسک سخت شما ذخیره شده است دسترسی پیدا خواهند کرد . دو سرویس بازیابی داده ها که ما می شناسیم عبارتند از DriveSavers (در آدرس www.drivesa.com ) و Recovery Ontrack Data (در آدرس www.ontrack.com/services ) .

گذشته از همه این ها شما می توانید به گونه ای عمل کنید که بازیابی داده هایی که به طور اتفاقی حذف می شوند بسیار ساده شود . این به معنای تهیه مرتب نسخه پشتیبان از فایل های مهم و در اختیار داشتن یک برنامه undelete خوب است تا بتوانید به سرعت ، فایل هایی را که از بین رفته اند چک و جستجو کنید . علاوه بر این ها ، بسیاری از برنامه های تحت ویندوز ، مثل گزینه Always Create Back up Copy Settings برنامه Word ، دارای یک گزینه backup , auto-save هستند (بر روی Tools , Options و سپس سربرگ Save کلیک کنید)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 19:22
عـلیرضافـــرضــی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ((دنیای مجازی و تکنلوژی)) و آدرس city-computer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 35856
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اهنگ پرده